В кінці минулого тижня Forbes констатував, що падіння курсу акцій американського виробника рослинного штучного м’яса Beyond Meat знижується другий місяць. У той же час його найближчий конкурент Impossible Foods має намір вийти на біржу з оцінкою приблизно 10 мільярдів доларів.
У минулий четвер, 16 вересня, курс акцій Beyond Meat знизився на 6% – з $111 до $104,8 – до рівень травня 2021 року. Днем раніше інвестиційна компанія Piper Sandler погіршила прогноз зростання компанії. З 13 по 16 вересня акції Beyond Meat впали майже на 9%, але в п’ятницю зниження сповільнилося: за даними на 17:40 курс становив $110. Про що свідчить така динаміка?
У III кварталі 2021 року роздрібні продажі продукції Beyond Meat в США скоротилися приблизно на 10%: у магазинах – на 8%, а в закладах HoReCa – на 27%, уточнив аналітик Piper Sandler Майкл Лавер. Він сказав, що провідний виробник рослинних замінників м’яса розвиває роздрібну торгівлю своєю продукцією повільніше, ніж очікувалося, а продажі падають швидше, ніж у інших харчових компаній. В результаті інвестиційна компанія знизила рейтинг Beyond Meat з нейтрального до рівня “нижче ринкового”.
Читайте також:
«Якщо ми не змінимося, нам п****», – Грета Тунберг
На початку листопада Beyond Meat офіційно представить операційні результати за третій квартал. Очікується, що обсяг продажів компанії виросте до $134 млн (+42% рік до року), передбачає портал MarketWatch з посиланням на прогноз американської дослідницької системи FactSet. Проте аналітики Beyond Meat давали дуже обережні прогнози за підсумками третього кварталу в зв’язку з поширенням дельта-штаму SARS-CoV-2. У II кварталі 2021 року компанія зазнала збитків у розмірі $19,7 млн при виручці $149,4 мільйона.
Початок росту Beyond Meat
Бум навколо рослинних замінників м’яса почався в 2019 році: в травні стартап Beyond Meat заявив про себе як перша публічна компанія, що випускає рослинні аналоги м’яса, на нью-йоркській біржі Nasdaq. Тоді вона виставила акції по $25 і залучила $250 млн в ході первинного розміщення (IPO). Під кінець першого дня торгів вартість акцій підскочила в два рази, до $50, а через два з половиною місяці – до $200, тобто на 800% вище за ціну первинного розміщення. Капіталізація американського стартапу досягла $13 мільярдів.
Читайте також:
Ринок штучного м’яса може досягти 25 млрд за 10 років
У виробництво вклалися такі знамениті приватні інвестори як Білл Гейтс, Леонардо ДіКапріо, колишній генеральний директор мережі McDonald’s Дон Томпсон і венчурний фонд Obvious Ventures, яким володіє співзасновник Twitter Еван Вільямс. На ранніх етапах в розвиток Beyond Meat інвестувала корпорація Tyson Foods, але пізніше вона продала свою частку і взялася за власний проект виробництва альтернативних протеїнів. Тим часом у стартапа з’явилися конкуренти, в тому числі компанія Impossible Foods, яка готується вийти на біржу з оцінкою близько $10 млрд через IPO або SPAC (спеціалізовану компанію зі злиттів і поглинань) в квітні 2022 року.
Прогноз аналітиків
Ажіотаж навколо акцій Beyond Meat вщух: в порівнянні з піком, зафіксованим в липні 2019 року, вони втратили більше 50%, і найближчим часом успіх залежить від темпів зростання виручки: в доступному для огляду майбутньому аналітики не очікують прибутку. Інвесторам в нові галузі завжди потрібно бути готовими до непередбачуваності кон’юнктури, а консенсусне зниження цільових цін може свідчити про звуження перспектив. Там, де важливу роль відіграє оптимізм інвесторів, будь-які негативні новини можуть різко знизити курс акцій.
Читайте також:
Beyond Meat відзвітував про зростання збитків
Курс акцій Beyond Meat може опинитися під тиском кількох чинників. Зокрема, зараз зросли витрати на розвиток роздрібних продажів, що може позначитися на фінансових результатах.
За даними нині опублікованої звітності Beyond Meat, в I півріччі 2021 роки витрати в річному численні виросли майже в два рази: з $26 млн до $51,4 мільйона. Разом з тим поширення дельта-штаму коронавірусу може привести до обмежень в сегменті HoReCa та переносу центру уваги з громадського харчування на супермаркети. У магазинах популярні далеко не всі пропозиції бренду: це менш маржинальний напрямок діяльності для Beyond Meat.
При всіх пандемійних перипетіях, в довгостроковій перспективі компанія має солідний потенціал зростання, тому що вона відповідає принципам сталого розвитку (і, відповідно, ESG-інвестування),
Джерело: Forbes