

У 2024 році споживання яєць у Бельгії продовжує зростати, демонструючи стійку тенденцію останніх років. За даними досліджень VLAM та YouGov Belgium, бельгійці придбали в середньому 80,4 яйця на людину для домашнього споживання — на 5% більше, ніж у 2023-му. Частка сімей, які купують яйця, зросла з 93% до 94%, а частота покупок перевищила 16 разів на рік.
Основним каналом купівлі залишаються традиційні супермаркети, на які припадає 55% ринку. На другому місці — дискаунтери (Aldi, Lidl) із 26%, але вони поступово втрачають частку. Місцеві магазини тримають 9–10% ринку, а електронна комерція, хоча й займає лише 2%, подвоїла свою частку з 2016 року.
У середньому 26% бельгійців споживали яйця у чистому вигляді щодня у 2024 році, що значно більше порівняно з 2017 роком (16%). Найбільшими споживачами є франкомовні бельгійці, молодь віком 18–34 років та люди з іноземним походженням. 75% споживання припадає на домашні умови, решта — на роботу, школу, подорожі, заклади громадського харчування, заходи тощо. Цікаво, що 21% яєць надходить від рідних, друзів або від власних курей.
Три чверті придбаних яєць — це яйця з пташників, що залишаються найдоступнішими (0,23 євро за штуку) і охоплюють 64% витрат на яйця. Яйця від курей вільного вигулу, після падіння у 2023 році, відновили позиції та склали 16% обсягів покупок. А от органічні яйця втратили 1% частки ринку (до 10%), хоча їх вартісна частка залишилася стабільною — 16%, завдяки вищій ціні (0,41 євро за штуку).
Загальні витрати на яйця зросли на 6% — до 21,70 євро на особу, відображаючи як зростання обсягів купівель, так і високі ціни.

Читайте також: