promo-zsm
promo-zsm

Готові страви залишаються основою ринку червоного м’яса у Великій Британії 

pigcentre

Попит на зручність у харчуванні залишається ключовим фактором вибору споживачів у Великій Британії — готові страви й далі займають значну частку ринку червоного м’яса, навіть попри зростаючу увагу до ультраоброблених продуктів. Про це повідомляє Сільськогосподарська та садівнича служба AHDB з посиланням на дані досліджень Kantar та YouGov.

Згідно з аналітикою за 52 тижні до 20 квітня 2025 року, продажі м’ясних готових страв і супутників до основних страв без вуглеводів (наприклад, карі без рису або рагу без картоплі) зросли на 1%, незважаючи на зниження рекламної активності й шум у ЗМІ навколо ультраоброблених продуктів. Більше ніж третина споживачів у Великій Британії регулярно вживає готові страви щотижня, що на 4% більше, ніж у 2022 році. А майже дві третини домогосподарств купували готову страву з червоним м’ясом хоча б раз за рік.

Найпопулярнішою категорією залишаються страви з куркою, які займають 38% від загального обсягу продажів готових страв, за ними йде яловичина — 26%. Найбільше залежить від готових страв качка37% витрат на цей вид м’яса припадає на готові страви та супутники, тоді як у курки — 18%, а в яловичини — 16%. Частка свинини у готових стравах значно менша, що може бути можливістю для зростання — особливо враховуючи популярність інших зручних продуктів зі свининою, як-от пироги та сосиски в тісті.

Найшвидше зростання показали готові страви з качки та ягнятини (+6%), тоді як свинина зросла лише на 1%, а індичка та яловичина — навпаки, знизилися на 2%. У випадку з яловичиною це скоріше пов’язано не зі зміною споживчих звичок, а з “усадкою порцій” (shrinkflation) — кількість куплених одиниць не змінилася, але об’єм в одній покупці став меншим.

Здоров’я не є основною причиною вибору готових страв, однак воно все ж залишається чинником. 34% споживачів шукають страви з високим вмістом білка, що є перевагою для червоного м’яса. 78% також приваблює наявність овочів і бобових у складі, тому виробникам важливо збалансувати смак і користь.

Ще один тренд — бажання зробити приготування ще простішим. 47% споживачів приваблює можливість готувати страви в аерофритюрниці, а 77% хочуть мати змогу розігріти чи приготувати всю страву одразу, не окремо по компонентах. Виробники, які зможуть запропонувати продукти з гарнірами, що готуються за однакової температури та часу, можуть отримати додаткові переваги.

Хто споживає найбільше готових страв із червоним м’ясом?

  • Люди віком 65+ років забезпечують 44% обсягу продажів, хоч і з незначним приростом у 1% за рік. Вони частіше обирають страви з ягнятиною, а от свинину купують рідше, ніж очікувалось.
  • Молодь до 35 років зменшила споживання на 14%. Ця група більше схиляється до курятини, а споживачі до 28 років активніше переходять на страви з птиці. Також молоді частіше замовляють доставку, що стає для них зручнішою альтернативою готовим стравам. Понад половина молоді замовляє доставку щотижня, тоді як серед старших за 55 років — лише 21%.

89–90% готових страв з яловичини, ягнятини та свинини — це продукти власних марок (private label). За способом зберігання споживачі віддають перевагу охолодженій ягнятині (90%), тоді як охолоджену яловичину обирають у 74% випадків, а свинину — у 71%.

Переваги різних типів страв:

  • Яловичина: Найпопулярніша страва — лазанья (40%), за нею — пироги та болоньєзе. Хоча ці класичні варіанти втрачають обсяг, зростає інтерес до світових кухонь (Азія, Італія).
  • Ягнятина: Шефердс пай (39%) — лідер, також популярні мусака та гарячі запіканки. Тут зростання обсягу зберігається.
  • Свинина: Карбонара (25%) та інші пасти (з шинкою, грибами), ковбаски з пюре, toad in the hole, смажена свинина. Популярність має також pulled pork, що відповідає запиту на швидку їжу. Англійські сніданки та азійські страви зі свининою втрачають популярність через скорочення асортименту.

Перспективи:

  • Зростання продажів готових страв здебільшого забезпечене інфляцією, а не реальним збільшенням обсягів.
  • Можливе подальше посилення регулювання відповідно до вимог HFFS (продукти з високим вмістом солі, жиру та цукру), що може вплинути на маркетинг готових страв.
  • Виробникам слід розширювати асортимент страв зі здоровими інгредієнтами, щоб відповідати вимогам і заохочувати споживачів.
  • Очікується зростання інтересу до світових кухонь та експериментів у домашньому харчуванні, що позначиться і на готових стравах.

Джерело

Вітаємо 👋
Бажаєте отримувати актуальні новини?

Введіть у поле свій E-mail та отримуйте новини на пошту

Ми не надсилаємо спам!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *