

За даними дослідження, проведеного Британською радою з розвитку сільського господарства та садівництва (AHDB), продажі м’ясних продуктів зросли, тоді як попит на рослинні альтернативи м’ясу знижується вже четвертий рік поспіль.
Найбільше падіння зафіксоване у категорії овочевих продуктів, таких як бургер з бобових – -12,4% за рік (Kantar, 4 тижні до 26 січня 2025 року). Водночас імітаційні м’ясні продукти (наприклад, Quorn) показали дещо кращу динаміку, хоча загальна тенденція для ринку залишається негативною.
М’ясо утримує свої позиції на фоні змін у харчових уподобаннях
Попри подорожчання яловичини та баранини, зростання обсягів продажів свинини, птиці та риби забезпечило загальне зростання категорії м’ясних, рибних і птахопродуктів на 1,4% (Kantar, 4 тижні до 26 січня 2025 року).
Експерти AHDB вказують, що одним із факторів падіння попиту на рослинні альтернативи є зменшення інтересу до Veganuary – популярного флешмобу, під час якого люди тимчасово переходять на веганську дієту. У 2025 році лише 5,65% британців взяли участь у цій ініціативі (YouGov/AHDB, лютий 2025 року), а з тих, хто дотримувався веганського харчування весь січень, 39% не планують продовжувати дієту.
Зниження промоцій та вплив інфляції
Однією з причин падіння продажів веганських продуктів стала менша кількість акційних пропозицій – на 9,1% менше порівняно з 2024 роком. На це вплинула висока інфляція, що зменшила доступність таких продуктів для споживачів.
Попри тимчасове зростання продажів імітаційного м’яса у січні, історичні дані вказують на середнє падіння продажів на 22,5% з січня до лютого (Kantar, 4 тижні до 26 січня 2025 року), що свідчить про нестійкість цього тренду.
Традиційні продукти залишаються у фаворитах
Аналітик AHDB Ганна МакЛафлін зазначила:
“Наші дані підтверджують, що інтерес споживачів до безм’ясних і безмолочних продуктів уже не такий високий, як у попередні роки. Попит на м’ясо та молочні продукти залишається стабільним, оскільки багато споживачів надають перевагу традиційним продуктам.”
AHDB продовжує рекламувати м’ясні та молочні продукти як частину здорового харчування через кампанії “Milk Every Moment”, “Let’s Eat Balanced” та “Love Pork”.

Читайте також:
IFFA 2025 – майбутнє м’ясної та білкової промисловості

Читайте також: