

Понад дві третини американських м’ясопереробних підприємств втратили реєстрацію для експорту до Китаю через закінчення терміну її дії. Це може завдати США збитків у розмірі до $5 мільярдів та ще більше загострити торговельне протистояння між двома країнами.
Згідно з даними Головного митного управління Китаю, реєстраційний статус понад 1 000 американських заводів, включаючи потужності Tyson Foods, Smithfield Packaged Meats та Cargill Meat Solutions, змінився з «чинний» на «прострочений».
USDA заявило, що Пекін не відповів на неодноразові запити щодо поновлення реєстрацій, що може порушувати умови торговельної угоди «Фаза 1», підписаної у 2020 році.
За цією угодою Китай зобов’язаний оновлювати список схвалених підприємств протягом 20 днів після отримання оновлених даних від США. Однак, наразі митна служба Китаю не дала офіційного пояснення щодо ситуації.
Що це означає для американського ринку?
У 2024 році США були третім за обсягами постачальником м’яса до Китаю після Бразилії та Аргентини, забезпечивши китайський ринок 590 000 тонн продукції, або 9% всього імпорту м’яса. Загальний обсяг поставок американського м’яса до Китаю минулого року становив $2,5 мільярда, що робить США другим найбільшим експортером м’яса до Китаю за вартістю.
Зупинка поставок особливо боляче вдарить по виробниках таких специфічних частин туші, як курячі лапки та субпродукти свиней (шлунки, серця, голови), які мають високий попит у Китаї, але менш популярні на внутрішньому ринку США.
Генеральний директор Smithfield Foods Шейн Сміт нещодавно заявив, що збільшення тарифів вже ускладнило продаж окремих частин туші, а тепер ситуація може ще більше погіршитися.
Залишається невідомим, чи дозволятиме Китай і далі розмитнювати американське м’ясо, незважаючи на завершення реєстрацій.